segunda-feira, 8 de junho de 2009

VERSTAPPEN...booommm a 308 Km/h

Verstappen destrói Lola Aston Martin a 308 Km/h na Parabólica de Monza! Foi durante os testes que a Aston Martin realizou em Monza, no mês de maio, que o piloto holandês destrui literalmente um dos Lola Aston Martin, batendo a cerca de 308 km/h na Parabólica. Felizmente, o acidente não terá tido consequências físicas para o piloto, apesar da desaceleração de 15G que sofreu, no entanto para a marca inglesa os próximos dias vão ser de trabalho intenso, em autêntico contra-relógio, para prepararem um novo chassis para as 24 Horas de Le Mans.



Depois de Tomas Enge, em Paul Ricard (foto acima), nos testes de pré-temporada, agora foi a vez do ex-piloto holandês de F1 recém-chegado à Aston Martin dar mais uma dor de cabeça a David Richards,George Howard-Chappell e Cia...
(reprodução/www.lemansportugal.com)

5 comentários:

Jr. disse...

ESTOU APAIXONADO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Não consigo para de olhar para OUTRO LMP1… é simplesmente fabuloso!

Francisco J.Pellegrino disse...

Hj 8/06/09 ele tem que estar em Le Mans de qualquer jeito !

Primo disse...

Esta é a ´´besta holandesa´´ ...

Anônimo disse...

Estão apostando muito nesse carro na LMP1 em Le Mans...

Anônimo disse...

E quem tiver a manha de traduzir, aqui vai as especidicações:

Lola-Aston Martin LMP1
SPECIFICATION
Chassis
• Full carbon fibre monococque
• Steel spaceframe engine and gearbox support

Configuration
• Mid-engine rear wheel drive

Dimensions
• Length: 4634mm
• Width: 1990mm
• Wheelbase: 2890mm
• Minimum Weight: 900kg

Engine
• V12 Aston Martin – based on the original DB9 road cars i.e. block and cylinder heads.
• Dry sump lubrication, twin over head camshafts and four valves per cylinder
• Capacity: 6000cc (6 litres)
• Power: 650+ bhp (Power to weight ratio 720+bhp/tonne)
• Torque: >700Nm
• Max. RPM: 7500

ECU/Data System/Dash
• Pi Pectel control systems
• Telemetry sends car data directly to engineers but cannot receive data back, unlike F1 cars which can receive data whilst moving

Electrical
• All looms are bespoke and constructed to aerospace/military standards using the Deutsch “Autosport” range of connectors
• The wire itself is high grade copper tinned providing extra conductivity

Transmission
• Six speed sequential gearbox transverse mounted behind the engine with a triple plate carbon clutch

Brakes
• Brembo six pot callipers are fitted front and rear
• Brake discs are vented carbon 380mm diameter
• Pads are carbon fibre operating best at temperatures in excess of 300 degrees centigrade

Steering
• Rack & pinion with electrical power assistance

Suspension
• Double wishbone suspension both front and rear with Koni adjustable dampers

Wheels/Tyres
• Forged magnesium BBS wheels
• 18” diameter x 14” wide at the front
• 18” diameter x 15” wide at the rear Michelin tyres

Interior
• Driver cockpit air conditioning is fitted to ensure a controlled temperature of 32 degrees centigrade or below Lifeline provide a fully automated fire extinguisher in accordance with FIA regulations